T e r a t a k S i n g g a h
> > >   M u h a m m a d   A z f a r   D a n i s h   < < <

Thursday, 2019-06-27, 3:13 PM
Menu Utama
PENTERJEMAHAN

KEUTUHAN DOA
Ya Allah ya Tuhan Kami,
Kami memohon kepadamu
di atas kekuatan-Mu
dan kekuasaan-Mu
menerusi ...
Kategori
Undian Anda
Rate my site
Total of answers: 2
Statistik
Total online: 1
Guests: 1
Users: 0

Daftar Masuk
Carian

Salam Sejahtera & Salam 1Malaysia ...

Berikut dibawah ini adalah senarai ubatan yang perlu dielakkan oleh pesakit G6PD :-

... Read more »
Views: 6361 | Added by: airbort | Date: 2010-08-31 | Comments (0)

Sumber :Hubungi Dr. Raja Juhaidah

Semasa didalam rahim ibu, bayi bernafas mengunakan uri yang bersambung melalui tali pusat. Selepas dilahirkan tali pusat ini tidak lagi diperlukan dan bakal menjadi ‘bellybutton’ seperti orang dewasa.

Sebaik dilahirkan, tali pusat bayi kelihatan seperti jeli yang panjangnya lebih kurang 3 cm terkepit dengan ‘clamp’ semasa proses bersalin sebelumnya. Tali pusat tidak mengandungi saraf jadi bayi tidak akan merasa sakit semasa mengendalikanya.

... Read more »

Views: 281 | Added by: airbort | Date: 2010-08-29 | Comments (0)

Salam Sejahtera & Salam 1Malaysia ...

Pada 25 Ogos 2010 ... bersamaan Hari Rabu ... lebih kurang jam 4 petang ... tali pusat "Dr. madBa" sudahpun luruh. Luruh tali pusat ini pada hari ke-9 kelahiran.

Apa perlu dibuat ? ... Ikut tradisi ? ... Ikut sunnah ? ... masalahnya ada ke ? ... Apa lagi ... calling2 otai2 terdahulu ... tumpang tanya ape nak dibuat ....

Maka, begitulah dan beginilah ... serba-serbi dicerita ... diterang dengan penuh lengkap ... Apa anda buat dengan "Tali-Pusat-Yang-Luruh" anak anda tu ? ...

Maka, rujukan secara maya dimulakan. Bermula dengan ilmiah yang diajar oleh otai2 sebelum ... disadur dengan ilmiah yang ditemui di alam-maya ... hasilnye adalah seperti yang tersebut.

Anda buat ... Anda dapat ...

Rujukan :-

http://ms.wikipedia.org/wiki/Bayi
>>> ... Read more »
Views: 370 | Added by: airbort | Date: 2010-08-29 | Comments (0)

Emm.. selain dipanggil uri ianya disebut juga sebagai tembuni, placenta dan ada juga yang menggelarkannya sebagai qarin. Berkaitan dengan qarin aku kurang pasti kerana apa yang aku tahu qarin adalah satu makhluk yang ada disetiap anak adam apabila lahir. Kiranya macam jin jugaklaa. Tentang uri pula berdasarkan apa yang aku tengok adalah sesuatu yang lahir bersama bayi dan dinasihat supaya diuruskan dengan baik kerana ianya darah daging kita juga. Pada uri tu sendiri pun ada darah dan daging. Kedudukan uri tu boleh kita tengok dalam gambarajah yang kat atas tu. Sampai situ sahaja pemahaman aku. Sekiranya diikutkan ada banyak lagi pemahaman-pemahaman lain tetapi bagi aku macam dah tersasar terlalu jauh hingga boleh menimbulkan syirik pulak.

Membasuh Uri

Ada yang kata tak basuh pun tak menjadi masalah tapi secara rasionalnya bagi aku seelokny ... Read more »

Views: 632 | Added by: airbort | Date: 2010-08-29 | Comments (0)

SUBANG JAYA: Seorang penghuni sebuah pangsapuri di sini terkejut apabila melihat jirannya menanam uri bayinya yang baru lahir bersama sepasang but dan jersi bola.

Dia yang tidak menyangka kepercayaan seperti itu masih wujud di kawasan elit seperti Subang Jaya, dengan selamba bertanya: "mikrofon tak nak ke ?”

Bagaimanapun, bapa yang memang kaki bola itu hanya tersengih mendengar soalan si jiran.

Daripada kisah ini, apa yang jelas kepercayaan karut seperti menanam uri bersama pen atau buku dengan harapan si anak akan menjadi seorang yang pandai bila besar kelak, masih menebal sedangkan perbuatan itu hanyalah satu kepercayaan.

Bapa yang menanam uri anaknya bersama but dan jersi bola, tentu mahu si anak menjadi seperti David Beckham, sedangkan rasanya bapa Beckham pun tak pernah buat macam tu.

Pakar Perbidanan dan Sakit Puan Hospital Pusrawi, Dr Habibah Abd Ghani pula mendedahkan ada ibu bapa Melayu yang menanam uri ... Read more »

Views: 354 | Added by: airbort | Date: 2010-08-29 | Comments (1)

Salam Sejahtera & Salam 1Malaysia ...

Kelahiran "Dr. madBa" adalah suatu peristiwa yang agak mendebarkan ... bermula dari "Tanpa Pengalaman ke Hari Tumbesaran/Pembesaran". Seribu satu perkara baru dititip setiap hari.

Dari hal percantuman benih, penentuan jantina, penyediaan kelengkapan seperti "pakaian-pertama ( selepas kelahiran ), pakaian harian, makanan, minuman, penjagaan kesihatan, kesihatan diri dan sebagainya. Semuanya suatu pengalaman penting buat ibu.

Scan demi Scan dah dibuat ... penentuan jantina pon dah dibuat ... tapi semua kurang tepat ( ini juga adalah keajaiban ).

Ayah juga terasa hangatnya kehadiran orang "ke-tiga" ... serba-serbi bagai suatu keajaiban. Hari demi hari kelahiran dinanti telahpun dilalui.

Dalam keajaiban tersebut ... dilampirkan bersama UJIAN di dalam WARIS PERTAMA ini. Muhammad Azfar Danish disahkan memiliki G6PD.

Kelahiran dinasihatkan menggunakan cara "pembedahan". 3 kali booking dewan bedah mini Hospita ... Read more »
Views: 224 | Added by: airbort | Date: 2010-08-28 | Comments (0)

Salam sejahtera & Salam 1Malaysia ...

Kelahiran Muhammad Azfar Danish ( Dr. madBa - [ Keinginanku & Harapanku ] ), adalah suatu yang memang tidak terjangka akal fikiran. Manakan tidak :-

Scan-Pertama
Pada 26-01-2010 ... Ibuku ( Pn. Ruslina Bt Abd. Ghani aka Zlynrin D' Penang ) disahkan oleh Dr. Azura ( Klinik Bersatu - Butterworth ) mengandung "Dr. madBa" ( Jantina tidak dapat dipastikan - Usia 8 Minggu ).

Scan-Ke-Dua
Pada 17-02-2010 ... Dr. Umarsankary ( Klinik Kesihatan Prai ). Usia kandungan 11 Minggu 6 hari.

Scan-Ke-Tiga ( Tentukan Jantina )
Pada 29-06-2010 ... Usia kandungan 8 Bulan. Dr. Munirah ( Klinik Munirah & Iskandar - Permatang Pauh ) ... Jantina tidak dapat dipastikan ... andaian adalah "Perempuan". ( merujuk kepada kebiasaan pakar perubatan sama ada moden atau tradisional - "Kalau scan tak nampak tu ... biasanya perempuan ... mudah2an ..." :)

Scan-Ke-Empat ( Tentukan Jantina )
Pada 05-08-2010 ... Dr ... Read more »
Views: 3497 | Added by: airbort | Date: 2010-08-27 | Comments (0)

Salam sejahtera & Salam 1Malaysia ...

Ini adalah tarikh keramat, pada 16 Ogos 2010 bersamaan dengan 6 Ramadhan 1431 Hijriah, lahirkan permata hati yagn diberi nama Muhammad Azfar Danish. Seorang bayi lelaki dengan keberatan 2.84 Kg, kepanjangan ( diukur dari kepala hingga ke kaki ) sepanjang 50cm dan ukuran ukurlilit kepala sepanjang 34cm.
Views: 483 | Added by: airbort | Date: 2010-08-27 | Comments (4)

" Dr. madBa "

Usia : 1 Hari
Bicara

BorakVideo - Klik Di Sini


LETAK IKLAN DI SINI


Muhammad Azfar Danish © 2019