T e r a t a k S i n g g a h
> > >   M u h a m m a d   A z f a r   D a n i s h   < < <

Thursday, 2024-04-25, 9:30 AM
Menu Utama
PENTERJEMAHAN

KEUTUHAN DOA
Ya Allah ya Tuhan Kami,
Kami memohon kepadamu
di atas kekuatan-Mu
dan kekuasaan-Mu
menerusi ...
Kategori
Undian Anda
Rate my site
Total of answers: 2
Statistik
Total online: 1
Guests: 1
Users: 0

Daftar Masuk
Carian

Main » 2010 » August » 31 » Salam Kemerdekaan Negara ( Ke-54 )
7:02 AM
Salam Kemerdekaan Negara ( Ke-54 )
Salam Sejahtera & Salam 1Malaysia ...

Hari ini adalah Hari Ulangtahun Kemerdekaan Negara Yang Ke-54 ( 31-Ogos-2010 ). Usia "Dr. madBa" pada hari ini adalah 16 Hari. :) .

Kelahiran di bulan kemerdekaan adakalanya menjadi satu yang menarik. Namun adakalanya menjadi suatu yang merunsingkan. Hari kemerdekaan pasti saja akan disambut oleh sebahagian besar rakyat negara. Pelbagai jenis sambutan dibuat. Ada yang ke sana-sini ( Kepada yang menyambut kelahiran atau telah menimang cahaya mata ? - TIADA ... tiada sebarang aktiviti lain selain "menjaga baby" ) .... ada juga yang menyambut dengan pelbagai cara lain termasuk membakar mercun !!!.

"Dr. madBa" juga tidak terlepas dengan aktiviti yang disambut oleh segelintir rakyat di kediaman ibubapanya. Terkejut ? .... hehehhe jangan kata orang tua, atau orang muda, yang sikat atau yang sakit, MERCUN adalah suatu yang amat ditakuti oleh ibu mengandung ... juga buat ibu dalam pantang.

Bila ada yang membakar dan meletupkan mercun dalam jarak yang kurang munasabah ... berlakulah aura yang tak dapat dibendung. Inikan pula bayi yang baru dilahirkan ....

Namun semua itu adalah lumrah .... pendek kata ... BERANI BUAT BERANI TANGGUNG. Alhamdulillah ... sekitaran kediaman yang ber"Raya" Kemerdekaan itu FAHAM. Alhamdulillah juga sebab tiada sebarang kejadian buruk berlaku.

Nota : Main MERCUN memang sudah DILARANG. Tapi maklumlah ... bila kepala dah KERAS sangat ... tu yang terlepas pandang. Sekadar suatu peringatan : " Mainlah mercun diluar jarak kawasan perumahan. Ini kerana kita bukan tak tahu ... "pelbagai" jenis orang juga ada di sekitar kita !!! ".

Wallahua'lam.

Views: 668 | Added by: airbort | Rating: 0.0/0
Total comments: 0
Name *:
Email *:
Code *:
" Dr. madBa "

Usia : 1 Hari
Bicara

BorakVideo - Klik Di Sini


LETAK IKLAN DI SINI


Muhammad Azfar Danish © 2024